Гобленът, по който направо полудях!

Направо се заплених от тези истории,Преди 2 години ходихме със семейството ми заедно с кръстниците ни на почивка в Тетевен,И покрай почивката записахме синът ми тогава 5г, за кръщене в Троянския манастир,За съжаление тогава правеха доста голям ремонт на църквата,но това което успях да видя и ме заплени беше иконата Троянската св. Богородица Троеручица,Не зная защо ама докато я гледах чак ми се доплака,И сега съм почнала да я шия /за пръв път шия икона/по модел на Солария,Надявам се да се справя и да стане добра ,защото ще бъде за подарък на баща ми,
 
не се и съмнявам,че ще се получи добра. Аз имам Иверската Богородица на Солария. Започнах я,за да видя как се получава и да ти кажа-невероятно цветово съчетание. Затова-шии си я спокойно,ще се получи много красива.
 
не се и съмнявам,че ще се получи добра. Аз имам Иверската Богородица на Солария. Започнах я,за да видя как се получава и да ти кажа-невероятно цветово съчетание. Затова-шии си я спокойно,ще се получи много красива.

Благодаря за подкрепата: Цвете:
 
Преди години гледах Роми Шнайдер в "Сиси". Изключително много ми хареса филма, може би защото бях в една крехка възраст, в която все още мечтаех за принцове, принцеси и т.н. По-късно, като се разрових из книгите (говоря ви за архаичното време, в което нямаше компютри и интернет), научих за нейната трагична съдба, за невъзможността да следва своя майчински инстинкт. Почувствах мъката й, когато разбрах как са отнемали децата й веднага след раждането, за да бъдат отгледани и възпитани като принцеси и принц (единствен син). Неспокоен дух е имала. Много любов и много скръб се срещат в съдбата й. Затова уших този гоблен и макар да имам и други, които да радват очите ми, той владее сърцето ми. Много гоблени харесвам сега за ушиване, прехласвам се по ХАЕД-ите, макар да не знам кога ще събера кураж да започна някой от тях;пленяват ме, но ....не е същото. Не знам дали ще ме разберете. Просто там стои частичка от мен. Може да не е с конци ДМЦ и оригинална Вилерова комплектовка, но това си е "моят" гоблен.




Днес гледах първа серия на Сиси по БТВ благодарение на твоя пост. Наистина е така това е велика жена.Утре е втора серия и се замислих и аз да ушия този гоблен за да го подаря един ден на дъщеря ми и да й пожелая същата сила и дух като на Сиси.
 
Благодаря ти за проявения интерес, GILDA!!! :)
Винаги, когато имам възможност, гледам този филм. радвам се, че и на теб е харесал и те вдъхновява за този гоблен. Аз все повече се замислям за един друг неин портрет, който видях в Goblen Kite Но първо трябва да си събера парички за него - никак не е евтин.:-|
 
Днес ми се струва подходящ да пусна нова тема, за която се готвя от месец. По принцип трябваше да кача само снимки, но макар и трудно намерих и историята на ... "Уличната мадона" на Феручи
Оригиналната картина на Феручи изглежда така:

Изчезнала е след края на Втората световна война и следите й се губят някъде в Щатите. Точно там една монахиня от итало-американски произход- сестра Анджела Мари неочаквано разкрива тайната на картината. Тя е едно от десетте сирачета на Анджелина и Антонио Бово , емигранти от Италия. Баща й умрял много млад, майка й била неспособна с нейния английски да се грижи за децата си, получава нервен срив и угасва в клиника за душевно болни.
След като се замонашва, сестра Анджела Мари решава да потърси роднините си в Италия. Намира ги и в една от детските снимки разпознава образи, изглеждащи твърде познати. Изглеждали съвсем същите като от многото репродукции на Мадоната на Феручи, които била виждала. Една от лелите й обяснила, че всъщност модели на художника били 12-годишната й /тогава/ сестричка и малкото им братче- майката и вуйчото на монахинята. Художникът се трогнал от грижовността, с която момичето гледало да защити братчето си от дъжда и вятъра.
Това е накратко историята, която са подкрепили и експерти. Все още съществува някаква надежда да се намери оригинала.
Благодаря много за историята на картината! Много съм трогната.
Да си призная, виждала съм снимки на различни варианти на гоблена, но досега никой не ме е запленил.
Когато видях снимката на оригиналната картина обаче, нещо направо ме "удари в стомаха". Образите са толкова изразителни! Картината е невероятна! Излъчва толкова сила и нежност, страдание, но и щастие, уязвимост, но и непоколебимост. Нещо като "Боже, колко мъка има по тоя свят!" и "Красотата ще спаси света" в едно. После се зачетох в историята и още повече се разчуствах. Извинете ме за "лиричното отклонение".
Ако някой направи гоблен, който максимално да отговаря на оригинала, веднага се захващам...
 
Преди време kaliakra разказа една от легендите за Мона Лиза и като се порових в интернет и аз открих интересни неща.
Днес попаднах на следното откритие,което може би ще хвърли светлина върху известната картина на Леонардо,по която е създаден един отгоблените-шедьоври на Вилер.
Копирам и пействам цялата статия:

Археолози откриха гроба на Мона Лиза
13.05.2011, 17:39 (обновена 13.05.2011, 17:44)
Невена Граматикова

Италианските изследователи, провеждащи разкопки на територията на бившия женски манастир на Света Урсула във Флоренция с надежда да открият останките на Лиза Герардини дел Джокондо, за която се предполага, че е увековечената върху прочутата картина на Леонардо да Винчи, са открили две крипти в една, от които според тях, е погребана знатната флорентинка, съобщава РИА Новости.

Разкопките за търсене на тленните останки на предполагаемата Мона Лиза започнаха на 11 май от екип от 8 археолози. Още на втория ден учените разкопаха на мястото, където по-рано се е намирал олтарът на древна църква, първата крипта, а в центъра на църквата те откриха стълбище, което отвежда към втора крипта.

В близко време започва най-важният етап от изследването - отварянето на тези крипти, за да се видят останките от погребаните, е заявил шефът на Националния италиански комитет по културното наследство Силвано Винсенти.

За това, че Лиза Герардини, която е починала на 63 годишна възраст през 1542 година, може да е погребана тук говорят намерени преди това документи, съставени от монахини на манастира.

Изследователите търсят останките на жената, увековечена от Леонардо, за да сравнят ДНК от костите й с известните вече данни за структурата на ДНК на нейните деца.

При успех на проучването те се надяват по черепа да възпроизведат лицето на Лиза Герардини, за да може да се сложи край на споровете за това кой в действителност е бил модел за знаменитата картина.

Според основната версия Мона Лиза е всъщност знатната флорентинка Лиза Герардини дел Джокондо. Но изследователката Карла Глори смята, че Джоконда всъщност е дъщерята на миланския херцог Бианка Сфорца.

Друг изследовател - Силвано Винчети, смята, че шедьовърът на Леонардо е портрет не на жена, а на мъж. Според него на картината вероятно е изобразен Джан Джакомо Капроти, който от 1490 до 1510 година е живял в ателието на живописеца и учен енциклопедист и е получил прозвището „Дяволчето".

Според друга хипотеза Джоконда е всъщност автопортрет на самия Леонардо.
 
Назад
Top