Гобленът, по който направо полудях!

Днес ми се струва подходящ да пусна нова тема, за която се готвя от месец. По принцип трябваше да кача само снимки, но макар и трудно намерих и историята на ... "Уличната мадона" на Феручи
Оригиналната картина на Феручи изглежда така:

Изчезнала е след края на Втората световна война и следите й се губят някъде в Щатите. Точно там една монахиня от итало-американски произход- сестра Анджела Мари неочаквано разкрива тайната на картината. Тя е едно от десетте сирачета на Анджелина и Антонио Бово , емигранти от Италия. Баща й умрял много млад, майка й била неспособна с нейния английски да се грижи за децата си, получава нервен срив и угасва в клиника за душевно болни.
След като се замонашва, сестра Анджела Мари решава да потърси роднините си в Италия. Намира ги и в една от детските снимки разпознава образи, изглеждащи твърде познати. Изглеждали съвсем същите като от многото репродукции на Мадоната на Феручи, които била виждала. Една от лелите й обяснила, че всъщност модели на художника били 12-годишната й /тогава/ сестричка и малкото им братче- майката и вуйчото на монахинята. Художникът се трогнал от грижовността, с която момичето гледало да защити братчето си от дъжда и вятъра.
Това е накратко историята, която са подкрепили и експерти. Все още съществува някаква надежда да се намери оригинала.
А аз се влюбих в един от вариантите на гоблена, беше дело на tatuncevвъпреки че лицата бяха на петна /такъв е моделът:confused:/, сърцето ми щеше да изхвъкне от емоциите, които предизвиква гоблена.
Жалвах се в заявките и merkaaa и Светлето Петрова ми изпратиха своите варианти, в нета намерих още два. Открих, че има и гоблен - графика, но не разполагам със схемата. Така или иначе-живот и здраве-ще ги ушия всичките, ако ще да се разчуе!:D
Ето ги и тях:

 
Последно редактирано:
...

Събуждате звяра в мене!:DЗлати, твоята мадона не съм я пропуснала, Araxna лицето на твоят модел най-силно като че ли доближава лицето на картинатаОткрих темата не само за Мадоната, а за да опозная други луди като мене- сто процента имате гоблен, който сте се борили да откриете или има интересна история или сте ушили по няколко вида..
Е, все пак можете да ми пртите и нови схеми:Dна Мадонината:kissyou:
 
Последно редактирано:

Това е моят вариант,но за жалост си изгубих схемата!:(Боготворя този гоблен,а го ших по желание на дъщеря си!Снимката не е добра!
 
Изпpатих ти ваpианта на Artecy, а сега изпращам и един от Лаура Стич.
Eто го на Лаура.

Аз такъв вариант никъде другаде не съм виждала.

..... и, с тези никове... сега разбрах. Честит празник, Марианка!!! Много здраве, късмет и любов!!!
 
Последно редактирано:
Явно не съм само аз , която иска да ушие гоблени от различни производители на една и съща тема. Желая ти успех и търпение !:kissyou:
 
:clap:

Аплаузи и от мен!
Една от трите мадони,които бих искала да ушия.(Сикстинската-вече е готова,тази на Феручи и Де ла седия).
Много ме развълнува историята на картината.Сега ще започна да ровя в инернет,за да разбера още за художника и творчеството му.

Във връзка с история на картини,по които има създадени модели на гоблени,накратко ще ви кажа легендата за картината на Рафаело Санти-"Седящата мадона"(Мадона де ла седия).
Моделът,който е използвал Рафаело е била бедна девойка,по прякор Форнарина(Фурнаджийка),която е живяла в тогавашното гето на Рим,по времето на папа Александър Борджия.
Форнарина(името й е било Розита) е била сираче,отгледано от загадъчна врачка.Когато вижда готовата картина на Рафаело,папата известен със своята порочност,пожелава Форнарина и започва да я издирва.Успява да намери жената,която я отгледала и се опитва да принуди да му я предаде.
Оказва се,че Форнарина е незаконна дъщеря на Александър Борджия(истинското му име е Родриго де Борха,испанец по произход) и графиня Алма,която Александър прелъстява още преди да стане папа.След като ражда,графиня Алма захвърля детето.По-късно папата я убива с отровата на Борджиите.
То е прибрано от врачката Роза(Ваноца де Катанеи),която е изоставената от него любовница от младите ну години и майка на децата му Хуан,Чезаре и Лукреция,които от своя страна също я отхвърлят.Прогонена от всички,Ваноца се преобразява във врачката Роза и се преселва в римското гето.
В присъп на ревност,Роза дава детето да се отгледа в приют.След време,като вижда колко жестоко се отнасят със сирачето,се смилява и го прибира при себе си.
Със помощта на тайната си полиция Александър Борджия отвлича Форнарина.За щастие не успява да я прелъсти,понеже навреме разбира,че Форнарина му е дъщеря.А самата Форнарина успява да избяга с помощта на Рафаело.По-нататък служи за модел и за други картини на известния художник.
Малко след бягството на Форнарина,папата бива отровен.
Естествено,историята е много по-дълга и много интересна.Опитах се с няколко изречения накратко да я пресъздам.

Имам няколко схеми от различни производители на "Мадона да ла седия",но най-сполучлива ми се вижда Вилеровия модел,понеже е с детайл.Ще шия гоблена по него.



Би било интересно който знае подобна история за някоя картина,по която има гоблен,да я разкаже.
 
Ших ,,Мадоната '' на Феручи през 90-те години на миналия век по модел на фирма "Вачеви'' и в този век за конкурс на КОУТС-техен модел-спечелих 2-ро място.Не мога да преценя коя е по- добра.По отношение на ,,Мадона де ла Седиа'' в годините я започвах 2 пъти-1-ия оригинална вилерова комплектовка ,а втория-на фирма Вачеви.И двата пъти ми се случваха фатални ,променящи живота неща и се налагаше да спра. Така и не я уших,колкото и да ми харесва.Страхувам се да я започна трети път колкото и да не се смятам за суеверна и да отдавам всичко на случайността.
 
Тази мадона винаги ми е харесвала,а след като прочетох историята май се навих да го шия.Най-много ми харесва модела на Bucilla
 
Последно редактирано:
Нещо интересно за Мона Лиза на Леонардо да Винчи

Давам линк към картината в Лувър,в Париж.Има възможност да въртите на 360 градуса.

http://bg360.net/pano/france/mona-lisa.php

Освен за съпруга на търговец Мона се смята за женския облик на да Винчи, след като са направени съпоставки с образите на художника и портрета. При задаването на въпроса, защо Лиза се усмихва загадъчно и как е могла да стои неподвижна и усмихната толкова много време, историци и учени изказват предположение, че Джокондата всъщност е имала болест, която не е позволявала на лицевите мускули да се отпуснат и следователно това е било ежедневното ѝ състояние. Според изследвания на френски и канадски учени, когато Леонардо е завършвал картината, Мона Лиза е била бременна.

Между нас има хора на изкуството,които биха ни просветлили относно историята на дадена картина или икона,по която има модел за гоблен.Аз лично съм жадна за такъв тип познания.Щом намеря информация,ще пиша.
 
На мене също много ми е интересна такава информация.Аз съм шила Мадам Помпадур-също с интересна история,която я има в нета.Предполагам,че всеки гоблен по картина на известен художник си има своя история,а и след ушиването от даден човек той има и за него собствена история.Всеки гоблен който съм ушила е свързан с даден период и моментно състояние от живота ми:kissyou:
 
Иверската Света Богородица


Легендата е следната:
По времето на император Феофил,край Никея живеела вдовица с единствения си син.Тя имала икона на Божията майка,която толкова много почитала,че изградила църква и поставила иконата в нея.
През 829 година омператор Феофил започнал да преследва всички вярващи и имащи икони.Един от воините му видял иконата на вдовицата и с гняв я посякъл.За ужас на воина,от иконата,от посеченото място потекла кръв(оттам идва кървавият белег върху бузата на Богородица).Поразен от случилото се,войникът с разкаяние паднал пред иконата,отхвърлил ереста и станал вярващ.Той посъветвал вдовицата да скрие иконата,за да я спаси от поругаване.Благочестивата жена сложила иконата в малка лодка и я пуснала да плува по морето.За нейно щастие,лодката с иконата се отправила на запад.Вдовицата помолила сина си да се отправи за Гърция,за да избяга от гоненията на император Феофил.
Синът я послушал.След 15 години се подстригал за монах в Иверската обител на Атон.
Там,в обителта,видял иконата,пусната от неговата майка по морето о разказал на монасите при какви обстоятелства майка му е била принудена да се раздели със светинята.
Самото появяване на иконата в Атон било същонско чудо.
Една вечер монасите на древната Иверска обител видели стълб светлина в морето.Явлението продължило няколко дни и нощи.Накрая решили и доплували с лодка до стълба светлина и видели,че той струи от иконата на Божията майка.На няколко пъти се опитали да доближат до лодката с иконата,но тя все се отдръпвала.Накрая отправили гореща молитва към Богородица да им дари своята икона за тяхната обител.
На един от монасите-Гавраил,грузинец,известен с праведния си живот,Богородица се явила насън и му казала,че дарява иконата си на Иверската обител.
Когато монахът взел иконата и слизайки на брега я поставил на земята,бликнал ручей с бистра вода.Този ручей тече и до днес.
След горещи молитви на благодарност иконата била внесена в главния храм на светата обител.Обаче какво било учудването на всички,като сутринта намерили иконата не в храма,а над портата на манастира.Отново я преместили в храма,а на следващата сутрон иконата пак била над портата.
Накрая Божията майка отново се присънила на Гавраил и му казала да престанат да я изкушават,че тя е в техния манастир,за да ги охранява не само сега,но и за в бъдеще.
Оставили иконата над портата.Оттам идва и нейното име - Иверската Портаитиса,т.е.Иверската Вратница(Вратарка).
Друго чудо на иконата е,че при нападението на турците,15 кораба пъплели към Иверската обител.Монасите с църковната утвар и иконата се скрили в кулата на манастира.Турците започнали да опостушават манастира.Монасите със сълзи на очи започнали да се молят на Богородица да ги спаси и защити.И ето,че станало чудо! През нощта се извила силна буря,която разбила вражеските кораби.Виждайки на сутринта разбитите си кораби и удавени другари,нападателите и самият им главатар започнали да молят монасите да изпросят милост от Бога и да ги пощади.За благодарност агаряните дарили големи количества злато и сребро за възстановяването на манастира.

Настръхнах,докато писах легендата.Извинявам се за неиздържаният стил,но превеждах преданието на един дъх,понеже много ме развълнува.
Дано ви хареса.
 
Много беше вълнуващо! Смятам се за религиозна, но досега съм спирала поглед на гоблените с такива мотиви, само, ако са свързани с мен. Но вече, която и да е комплектовка да срещна на тази Богородица, задължително ще я разглеждам внимателн. Ти коя си шила?
С нетърпение очаквам и истории за това, как сте открили и сте се влюбили в любимия гоблен!
А аз благодариение на toni68 имам графичния модел на Фервако.!
 
Последно редактирано:
Преданието за Казанската Богородица



След покоряването на гр.Казан от цар Иван Грозни и налагането на християнството,през 1579 година пожар изпелил града.
На малката 9 годишна Матрона Онучина й се присънила Богородица,която й заповядала да каже на архиепископа и градоначалника да изкопаят иконата й от пепелището и да им посочи точно на кое място да я търсят.Никой не повярвал на думите на детето.Богородица и се присънва още няколко пъти.Накрая изплашената майка на детето наела помощници и започнали да копаят указаното в съня пепелище.
Но когато детето се включило в издирването и започнало да рови около изгорялата печка,се появила иконата,завита във вест сукнен ръкав.Ликът на Богородица бил толкова ясен и ярък,все едно никога не горял в пожара.
Узнавайки за чудото,архиепископа и градоначалника устроили тържествен молебен на мястото на намирането на иконата.Самата икона била пренесена в Благовещенския събор.
Иконографският образ сам по себе си представлява разновидност на Огидитрия(Пътеводителница).

Имам колежка и приятелка украинка,която има възможност да ми разкаже легенди и за други руски икони,които по-нататък ще ви ги преразкажа.
 
Назад
Top